Масштабна інсталяція в Черкаському обласному академічному музично-драматичному театрі ім. Т. Г. Шевченка

Даний проект примітний своєю історією, яку можна виразити через відомий афоризм Ніцше: «Все, що нас не вбиває, робить нас сильнішими».

Пожежа в Черкаському драмтеатрі 2015 року могла поставити хрест на театральному майбутньому Черкас і назавжди залишити без цієї перлини жителів міста. Приміщення вигоріло практично повністю. Але театр – це не просто будівля, в першу чергу, це люди, які в ньому творять і працюють, саме завдяки самовідданості та відданості мистецтву колективу театру, він відродився з попелу і отримав нову путівку в життя.

Не можна не відзначити сприяння Черкаської обласної адміністрації, але найбільше зусиль для відродження театру в кращій інтерпретації, приклав його нинішній директор – Петро Ластівка. Саме завдяки його вимогливості у виборі кращих рішень, театр отримав топове обладнання, що є лідируючим в своїй сфері.

 

Судіть самі: на початку 2019 роки нами були поставлені найважливіші системи управління звуком і світлом, щоб технічні служби театру могли освоювати їх заздалегідь, поки триває ремонт приміщення. Це best of the best світового ринку шоутехнікі: звукова консоль AVID S6L-24C і світлова MA Lighting grandMA3. Нашими інженерами було проведено докладне навчання персоналу роботі з даними приладами.

Одним з найважливіших компонентів забезпечення емоційного сприйняття вистав і комфорту глядачів в театрі є звукова система. Кожен слухач в залі, незалежно від вартості куплених квитків, заслуговує на кращий звук. Саме на це націлена непорушна концепція: Democracy for listeners (демократія для слухачів) – одного з топових виробників професійних аудіосистем – d&b audiotechnik, продукцію якого в Україні представляє “Лайтек”.

Бренд, який став фактично іконою в світі професійного аудіо і мрією для багатьох артистів і звукорежисерів світу, інстальований в сотнях кращих театрів і концертних майданчиків світу: від Королівського Альберт-холу в Британії до Карнегі-холу в США, від Сіднейської опери до Національного театру Китаю . Добірку інсталяцій можна побачити за посиланням, і вона дуже вражає.

Акустичний розрахунок проводився нашим провідним звукоінженером – Олексієм Малайним. За ці роки було створено кілька проектів під різні серії акустики, але завдяки виходу d&b audiotechik A-Series в кінці 2019 року, вдалося максимально оптимізувати звукову систему, яка вклалася в бюджет і відмінно підходила по звуковим характеристикам. Останній проект був прорахований влітку 2020 року, на ньому і зупинилися. А в грудні комплект вже був змонтований, відбудований і звучав.

“Відбудовувати апарат було одне задоволення (а слухати – інше)” – жартує Олексій. “Картинка підсумкового покриття збіглася з розрахунком в Arraycalc, я задоволений інсталяцією, у неї величезний потенціал. З огляду на мій досвід звукорежисерської роботи з музичними колективами в більшості театрів країни, це дійсно найкраще з інстальованих рішень, на яких довелося попрацювати. З багатьма артистами можна працювати відразу , нічого не замовлючи по райдеру. Чудовий приклад того, як це повинно бути в кожному залі! “

А-серія показала себе з кращого сторони – неймовірна гнучкість і приголомшливп якість звучання, яке стало візитною карткою d&b. Компактні кластери, всього по три топа 2х10″ масиву на сторону, рівномірно залили саундом партер і три поверхи балконів, а додані за розрахунками підбалконну підзвучку в деяких місцях залишилися практично без роботи, настільки добре справляється основна система.

 

Сабвуфери були обрані V-серії, що мають високу ефективність і вроджену кардіоїдну, яка дозволила уникнути НЧ-гула на сцені, зменшити ймовірність фідбеку на низах, забезпечити максимальний комфорт акторам і задоволення глядачам в залі. На жаль, через вимоги архітекторів і дизайнерів не вдалося розмістити сабвуфери під аркою по центру, як було в початкових розрахунках, але навіть L-R варіантів по три саба в кожному підвісному кластері – забезпечили досить рівне покриття і величезний запас по headroom.

 

І звичайно, все це розгойдується підсилювачами d&b, з потужними DSP, об’єднані в загальну мережу (в тому числі бездротову), яка дозволяє управляти ними з планшета, ефективно контролювати і моніторити стан системи на екрані монітора звукорежисера, перевіряти цілісність всіх динаміків і їх кондицію за одну хвилину.

 

Моніторне обладнання і простріли: добре зарекомендувала себе активна акустика з Італії – dBTechnologies. Як мікрофонних радіосистем використовуються цифрові Shure ULX-D – 16 каналів, в тому числі 10 каналів з гарнітурами TWINPLEX і 6 каналів ручних з картриджами BETA58 і KSM8.

Усі RF-пристрої заведені на сплітер в підсилювальній кімнаті, а активні направлені антени розташовані в звукорежисерській (довжина РЧ-кабелів близько 25 метрів). Там же управління системами по мережі через Shure WWB. Комутація – кабельна продукція Tasker (Італія).

Крім звукорежисерської кімнати в вікні під балконом, де базово розташовується пульт, передбачено окреме підключення по центру залу для виносу мікшерного пульта та іншого обладнання під час відповідальних заходів, що вимагають максимально точного контролю і то саме райдерное «пульт по центру»

Світлу приділено не менше уваги. Найкраще в світі спеціалізоване театральне обладнання: ETC (США), DTS Lighting, Spotlight (Італія), а також Pro Lux (Китай) підібране нашими інженерами, управляється  найрайдерним на планеті світловим пультом MA Lighting grandMA3. Як силові і діммерні шафи використовується надійне британське обладнання Zero 88.

 

В результаті театр претендує на звання одного з найбільш професійно і якісно оснащених в нашій країні і ближньому зарубіжжі. Проект, в який ми вклали душу і знання, де практично все зроблено так, як повинно бути і як хотілося. Ще один об’єкт, який завдяки «Лайтек» став еталоном оснащення і технічної досконалості, а також зразком для наслідування.